공통 SDD(Suction Damping Device) |
---|
이 밸브는 조립방법을 개선하고 재료를 변경하여 기존 모델에 비해 비효율적으로 개발되었습니다. [Brass -> PA46] 또한, 헤드 흡입 포트에서 SDD(흡기장치)를 조립하여 개선된 소음으로 가변 압축기의 에어컨이 꺼져 있을 때 오일 흐름을 차단합니다. The valve was developed as cost-effective compared to existing models by improving the assembly method and changing the material. [Brass -> PA46] Also, the valve shuts off the oil flow when the air-conditioner of the Variable Compressor is OFF with improved noise by assembling the SDD in the Rear Head Suction Port. |
공통 DCV(Discharge Check Valve) |
DCV 밸브는 A/C가 OFF 일때 외부 컴프레서로 냉매가 누출되지 않도록 방지하는 역할을 한다. DCV(Discharge Check Valve) prevents the external movement of the refrigerant inside the variable swashplate compressor up to certain pressure level to maintain the swashplate at 0˚ when the variable compressor does not operate and to avoid perfomance degration during operation. |
공통 MCV(Machanical Control Valve) |
- 제어실의 압력을 높인다. 1) 흡입 압력보다 낮음 2) 벨로우즈 전진 > 볼 밸브 개방 3) 배출가스는 제어실에 공급 > 제어실 압력 상승 4) 경사각 감소 > 방전 용량 감소 - 제어실의 압력 강하 1) 흡기 압력/압력 설정이상 2) 벨로우즈 역 > 볼 밸브 닫힘 3) 제어실에 배출가스 공급불가 > 제어실 압력 감소 4) 램프 경사각 증가 > 방전용량 증가 A valve that control the capacity of an internal controlled variable compressor to control the discharge volume of the compressor under the conditons of the suction sideds pressure (Ps). Increase the pressure in the control room. 1) Lower than suction pressure installation 2) Bellows forward > Ball Valve open 3) Emissions gas is supplied to the control room > control room pressure increase 4) Reduced slope angle > Reduced discharge capacity Pressure Drop in Control Room 1) More than the intake Pressure / pressued setting 2) Bellows Reverse > Block Ball Valve 3) Emissions gas cannot be supplied to the control room > Control room pressure reduced 4) Increase slope angle of ramp > increased to discharge capacity |
공통 ECV(External Control Valve) |
고성능
차량에서 가변 컴프레서를 제어하기 위한 가변 컴프레서의 용량을 제어하는 외부 컨트롤 밸브로 ECV는 차량 A/C 시스템의 냉각 사이클에서 가변 압축기의 방전을 방지한다.
ECV는
차량 ECU로부터 0-1 [A]의 전류를 수신하고, 차량으로부터 전방 구동력을 얻는다.
ECV contol the discharge of the Variable Compressor of the cooling cycle of the automobile A/C system. ECV recives the electrical signal. [0-1. 0A] from ECU and supplies of the flow (refrigerant)of discharge pressure [Pd] to the swashplate control case by proportial control using the suction presure[Ps]. / discharge pressure[Pd] of the refrigerant inside the compressor. We are proud to luanch a structure-optimized and miniaturized cost-reduction model, which adopts 4-way method securing the Pc->Ps pathway to prevent the delay of initial activation. |